Plus 7 dní

Neprístupný

Väčšina mechanických zabezpečovacích systémov znemožňuje pohyb riadiacou pákou, ktorá je zaistená v polohe spiatočky. Ak sa však dá hýbať volantom, zručnejší páchateľ túto ochranu dokáže relatívne rýchlo prekonať a auto možno odtiahnuť na lane. Rozdiel: Ak sa však zamkne tyč riadenia a kolesá sa nechajú vytočené, situácia sa mení. Ani to neznamená, že auto nemožno ukradnúť, každé predsa možno naložiť na odťahovacie vozidlo. Kto by to však robil, ak je "poruke" iné auto rovnakého typu, s ktorým je menej práce. Rozdiel medzi uzamknutím radiacej páky a riadiacej tyče volantu spočíva v komplikovanosti prístupu. Dostať sa k riadiacej tyči je časovo náročnejšie. Treba vytrhnúť airbag, odmontovať volant, všetky plasty, káble, odstráni» skrutky zaliate tekutým kovom, vybrať tyč riadenia, spätne namontovať novú a všetko potrebné vrátiť do pôvodného stavu. Vyžaduje si to niekoľko desiatok minút a je temer nemožné urobiť to na ulici. Princíp: Na tyč riadenia sa namontuje originálny uzamykací systém,ktorý možno ovládať výlučne pomocou špeciálneho dutého kľúča. Do vložky zámku sa pritom nemožno dostať ani pilníkom, ani skrutkovačom a pri pokusoch o odcudzenie systém odolal aj zmrazovaniu tekutým dusíkom. V interiéri nepôsobí rušivo, vidno iba malý zámok namontovaný pod volantom, pre vodiča pomerne jednoducho dostupný. Uzamykací systém volantu možno namontovať prakticky na akýkoľvek typ auta a cenovo je porovnateľný so systémami na uzamykanie radiacej páky. Samozrejme, vynára sa otázka, či sa nemôže zablokovať volant počas jazdy. Podľa firmy Zeder,ktorá ponúka u nás prvý certifikovaný systém uzamykania riadiacej tyče, tomu zamedzujú niekoľkonásobne istené elektronicko-mechanické poistné prvky. (dom)